Керівник херсонського Інтернет-провайдера “SkyNet” прокоментував їх тимчасове підключення до російських серверів

05 Травня 2022, 14:56

Фото: SkyNet (Херсонтелеком).

Як повідомлялось раніше, 30 квітня 2022 року російські окупанти вимкнули мобільний зв’язок та доступ до мережі Інтернет у Херсоні та області. 1 травня, за відсутності будь-яких інших альтернатив, херсонський Інтернет-провайдер “SkyNet” був змушений увімкнути маршрутизацію через кримський оператор “Miranda”.

Про це йдеться у офіційному зверненні директора та власника компанії Дмитра Гудзя, повідомляє видання “МОСТ”.

“Вже через день, 2-3 травня моя компанія зазнала шоку, ми не були готові до подібного… Біля наших офісів вишиковувалися величезні черги людей, щоб скористатися мережею. Ми встановили близько 20 роутерів по місту з безкоштовним вай-фай, також я вирішив подати інтернет для відключених корпоративних клієнтів, які припинили роботу в нашому регіоні, у яких було відкрито безкоштовний доступ до вай-фай (таких як “Нова пошта”, “Єва”, тощо)”, – розповів власник провайдера “SkyNet”.

За словами Дмитра Гудзя, 2 травня з його кабінету співробітники Обленерго здійснювали закупівлю електроенергії на електронних торгах, аби область не залишилася без світла.

«Іншого зв’язку у них просто не було! Нереально величезна кількість людей нам дякувало за нашу допомогу і роботу – і ми працювали. Ми всім колективом “SkyNET” щиро від душі дуже старалися, робили все, щоб допомогти якомога більшій кількості людей, до кінця дня співробітники валилися з ніг. Ми вислухали мільйон подяк від городян, але, на жаль, були й ті, хто нас звинувачував у зраді – мовляв, ви перейшли на ворожий інтернет. Для вас поясню окремо, компанія Міранда – це приватний кримський оператор зв’язку. Крим – це Україна!? Крім того, компанії Міранда немає не в одному списку санкцій», – йдеться у повідомленні.

За словами Гудзя, жодних грошей у РФ він не оплачував, ніколи не був чиновником, доступу до державної таємниці ніколи не мав, з військовими об’єктами ніколи не працював та не обслуговував.

«Скажіть, чим і кого я зрадив? Я виконував свій обов’язок як оператор зв’язку – я давав, даю і даватиму людям зв’язок, це моя робота і я вважаю, що роблю її добре. Мені не соромно за мій вчинок, я допоміг десяткам тисяч городян, і якщо ситуація не дай Бог повториться, знову робитиму все, хоч поштових голубів відправлятиму, щоб допомогти мешканцям мого міста бути на зв’язку», – заявив Гудзь.

4 травня, завдяки військовослужбовцям 59 окремої мотопіхотної бригади імені Якова Гандзюка, котрі долучились до відновлення зв’язку із Херсоном, мобільний зв’язок та доступ до мережі Інтернет був відновлений на Херсонщині. Миколаївський магістральний кабель полагодили, і компанія “SkyNet”, за словами власника, відключила маршрутизацію через канали “Miranda”, повернувши український сигнал.

Видання “МОСТ” також звертає увагу на те, що російська компанія “Miranda-Media”, про яку каже Дмитро Гудзь, була створена у 2014 році «Ростелекомом» після окупації Криму росією і є її дочірньою компанією. Більше 50% “Ростелекому” належить російській федерації напряму або через державні банки.