Ср. Сер 21st, 2019

КПВВ на межі з Кримом: проблеми старі – обіцянки нові

Від перестановки губернаторів сума обіцянок не змінюється. Ця, майже математична формула, може сміливо застосовуватись щодо Херсонської області. Юрій Гусєв, щойно призначений керівником обласної державної адміністрації прикордонного регіону починає свій шлях із впевнених заяв, що розбудова контрольних пунктів в’їзду-виїзду (КПВВ) на адмінкордоні з окупованим Кримом стане його основним завданням.

Будівництво сервісних зон на адмінкордоні з Кримом мало розпочатись ще у 2017 році, коли урядовим наказом було створено робочу групу та затверджено план будівництва об’єктів інфраструктури. Тогочасне керівництво області оптимістично обіцяло здати об’єкти того ж року.

Кошторис тодішніх планів глава ОДА озвучував у 300 млн грн. Та Київ розпорядився апетити скоротити удвічі, а потім і 2017-й завершився. Наступного року у бюджет заклали 100 млн грн, однак їх також не використали. Цього року Міністерство інфраструктури виділило на ці об’єкти 100 млн грн із коштів, які надає Україні Євросоюз на розвиток транспортної інфраструктури. Планували завершити облаштування пункту «Чонгар» до кінця року і почати роботи на КПВВ «Каланчак».

Навесні в Україні змінився очільник держави, а будівельні роботи так і не розпочалися. Нова ж влада з новою силою запевнила, що чекати, поки Європа для кримчан починатиметься уже на в’їзді на Херсонщину, залишилось недовго. Під час наради на КПВВ «Чонгар» новий очільник ОДА назвав проблему облаштування адмінмежі пріоритетною.

Зазначимо, що ні формально, ні юридично голова обладміністрації до будівництва об’єктів на межі з Кримом відношення не має. Роль очільника ОДА була визначальною на стадії виділенні земельних ділянок – і колишній голова ОДА Андрій Гордєєв це завдання успішно провалив, затримавши проектування об’єктів. На Каланчаку ділянку виділили у 20 разів меншу за потребу.

Наразі для будівництва об’єктів режимної та сервісної зони на КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» необхідно до 170 млн. грн. У Мінінфраструктури є кошти лише на режимну зону, 70 млн на об’єкти сервісної зони – автостанцію, ЦНАП та інші – немає, і це не новина. Але президент не захотів вникати у деталі проекту.

Хто би не був тим інвестором, Держпідприємство «Укрінтеравтосервіс», призначене урядом виконавцем проекту, має провести тендери, а це займе не менше трьох місяців.

Та в команді Зеленського на ці обставини вирішили не зважати і наполягали, аби будівельники вклалися в озвучені і нічим не підкріплені терміни. Просто – до дня народження Гусєва. Володимир Зеленський вирішив включити ще один запобіжник – від дотримання термінів облаштування КПВВ залежатиме подальша доля голови обласної адміністрації.

Отже, Юрій Гусєв взяв на себе зобов’язання зробити за неповні півроку те, на що центральним органам влади не вистачило трьох років.

При цьому, підкреслимо, голова ОДА не має ніяких законних важелів впливу на реалізацію проекту: фінансується він за кошти ЄС Міністерством інфраструктури, генеральний підрядник – підконтрольне йому державне підприємство «Укрінтеравтосервіс».

Та й в цілому, обурюються у соцмережах мешканці Херсонщини, пункти пропуску на адмінмежі з Кримом – далеко не головна проблема області. Але про інші на нараді на «Чонгарі» чомусь не згадували.

Сюжет Петра Коберника, медіа-центр “ІРС-Херсон” та Центр журналістських розслідувань: